Arrivee - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Babette - WaarBenJij.nu Arrivee - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Babette - WaarBenJij.nu

Arrivee

Door: Babette

Blijf op de hoogte en volg Babette

23 Juni 2014 | Nederland, Amersfoort

BKK 2014, June 23. Al drie dagen hier.

Aangekomen in de stad der Engelen. In plaats van dat ik engeltjes zie ervaar ik vooral veel verschillende kleuren, geuren en geluiden. En een heerlijke deken van warmte.
"Madaaaaam, madaaaaaaaaam!" Het meer en meer aanzwellende geluid achter me bleek aan mij gericht. "You want tuc tuc for whole day ten Baht?"
Bij het monument voor de democratie, waar ik in een paar verzengende minuten naartoe was gelopen vanaf mijn guesthouse, werd ik aangesproken door een tuc tuc driver. "Today special day! Today holiday!" Het was zondag,en minstens veertig graden celsius. Op de kaart wees de chauffeur aan waar hij mij zoal heen wilde brengen. Helaas vergat hij er voor het gemak bij te vermelden dat hij, om mij bijna gratis door de hele stad te zeulen (de overheid betaalde daarbij zijn benzine), wel langs vijf shops moest. Nietsvermoedend, oh onwetende toerist, stapte ik in de tuctuc om rondgecrosst te worden. Bij de eerste winkel aangekomen, stond ik na twee tellen weer buiten. Ben toch niet gek in mijn hoofd of zo, om nu een maatpak of jurk aan te laten meten?

Dat kwam me duur te staan. Een licht intercultureel issuetje met de bestuurder volgde. Je kunt maar beter duidelijk zijn. Immers: no shops no free oil. En bleef ik in de winkels vervolgens maar tien minuten lullen met de verkopers. Ik kwam te weten dat Sukhothai toch echt mooier was dan Ayutthaya, de Indiaase verkoper van de stoffenwinkel een Thaise ega heeft en Thailand een lange tijd geleden heeft omarmd. Ik liet voor hrt gemak de maatschappelijke issues maar buiten beschouwing. Het waren tenslotte overheidswinkels.

Welkom in Bangkok. De stad der Engelen.

Overigens geheel volgens de geuren en kleuren gegeten. Dank Ed voor de geweldige tips.

Ik sliep heerlijk. In een omgeruilde kamer met airco deze keer in plaats van een fan waar het leek of het onweerde wanneer die aanstond. En waar bij iedere woei de geimpregneerde klamboe inclusief muggen tegen mijn gezicht aankwam, allen reeds in 'prikstand'. Ik wilde dat niet.

Vandaag stond een bike tour op het programma. Via organisatie van een Nederlander Co van Kessel. De dag ervoor meldde ik mij vol enthousiasme aan voor de ochtendsessie. Leek me het lekkerst. Zo vroeg in de morgen op de boot en met de fiets door Chinatown. Helaas versliep ik me. Wth, ik heb vakantie. Haasten wil ik niet. En dus nam ik de middagtour. Wat een trip. Drie Thai leidden ons langs de meest smalle, kleurrijke, stinkerige, maar ook heerlijk geurende straatjes, tempels en bruggetjes. Alex, the leader of the pack, bracht ons in vervoering door ons het meest heerlijke fruit te laten eten.

Bangkok, een stad vol tegenstrijdige verschijningen. Een grotere kloof tussen arm en rijk kun je je niet voorstellen. Wat me opvalt is het enorme respect voor mens en dier.

Morgen ga ik richting Ayutthaya. Of toch Sukhothai. Dat laatste staat op mijn programma. Maar ik twijfel nog. Alles is zo overweldigend, voor een niet-Azie ganger als ik. We gaan het zien.

X voor jullie.

  • 23 Juni 2014 - 16:53

    Lenneke:

    Heerlijk Babette! Lekker grenzeloos ontdekken.. Met een glimlach op m'n gezicht gelezen, want zo ging het bij mij natuurlijk ook de eerste keer. (Tip: het kan dus ook andersom he, afdingen dmv een extra winkeltje erbij-haha). Serieuze tip: leer tellen in het Thais en leer wat standaard prijzen zijn voor een banaan, fles water etc.
    Geniet! X

  • 23 Juni 2014 - 17:15

    Raoulusrex:

    Ach ja! De welbekende taxirit voor een dag. Ik heb 'm ook meegemaakt in Brasov, Roemenië. Restaurants, hotels, berenworstelen en meer van dat soort fratsen. Take picture here. Buy cheap chess set there. Het hoort erbij en je lacht je achteraf suf. Geniet ervan Babette!

  • 23 Juni 2014 - 18:46

    Raoulusrex:

    Mooie profielfoto trouwens! ;-)

  • 23 Juni 2014 - 23:53

    Hetty Leeh:

    Ik merk het al, je geniet met volle teugen, zo mag ik het horen. Eens met de vorige schrijver, een fantastisch mooie foto staat er bovenaan.
    Dit is een hele leuke manier om toch een beetje kontakt met je te hebben. Lieve dochter, ik wens je nog heel veel moois toe. Liefs en kus je mam

  • 24 Juni 2014 - 08:35

    Ed:

    Nice. Volgens mij hebt je het naar je zin.

  • 24 Juni 2014 - 15:27

    An G:

    Het is één groot avontuur Babette! Goed om te horen dat je goed bent aangekomen. Geniet, geniet!

  • 26 Juni 2014 - 20:29

    Lidi:

    Genieten! Super om te lezen... Thnx! X

  • 27 Juni 2014 - 12:09

    Maaike Leeh:

    Oh wat mooi leuk en spannend! Geniet met al je teugen, (en een paar voor mij) we wachten nu al op je volgende verslag! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babette

Actief sinds 30 April 2014
Verslag gelezen: 665
Totaal aantal bezoekers 5930

Voorgaande reizen:

30 April 2014 - 31 December 2014

Zin in reizen

Landen bezocht: