Zin om te reizen - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Babette - WaarBenJij.nu Zin om te reizen - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Babette - WaarBenJij.nu

Zin om te reizen

Door: Babette

Blijf op de hoogte en volg Babette

30 April 2014 | Nederland, Amersfoort

Keuzes maken. Het eeuwige dilemma in mijn leven. Na meerdere keren het alderleukste tweetal reis-goeroes in mijn leven te hebben uitgehoord, besloot ik mijn laptop te pakken en 'gewoon' te boeken. Geregeld!

"Als je al naar zo'n kaart kijkt krijg je al zin om te reizen" volgens Jelle Brandt Corstius.
Maar zo is het wel. Bijna iedere avond tussen studeren en hardlopen door hang ik boven de kaart van Azië en maak ik keuzes. Waar ligt Vientiane eigenlijk en neem ik de slow- of de speedboat van Chiang Khong naar Luang Prabang? En of ik gek in mijn hoofd ben wanneer ik Laos oversla. Ja dus. En dus doorkruis ik straks ook Laos langs gave plekken. Ook dieren, ondermeer olifanten en apen zullen een belangrijke plaats in mijn reis innemen. Ik kan natuurlijk in zes weken tijd niet de wereldveroveraar gaan lopen uithangen, maar onder andere zal ik in Chiang Mai bij het Elephant Nature Park langs gaan en grote kans dat ik "the gibbon experience" in Bokeo, in noord Laos ook niet oversla.
De rest is nog work in progress. En ik wil ook niet alles vastleggen. Ruimte voor (dank A;-) reflectie.

"Nou, ik vind het maar spannend hoor" zei mijn moeder. "Je snapt toch wel dat we allemaal heel erg bezorgd om je zijn?" zei mijn zus en die woorden werden bevestigd door mijn moeder, broer en tante. Poeh. Ja. Natuurlijk snap ik dat. Althans, ik denk dat ik het snap. Ik moest zelf ook flink wat twijfel overwinnen dit alleen te gaan doen. Mam, ik zal een dagboek bijhouden, oké?

Hierbij dus. Het dagboek.

De reisdata vul ik niet in. Nog niet. Die zijn bekend bij iedereen die mij lief is en heeft.

Groet! Babette

  • 30 April 2014 - 22:18

    Ed Regeer:

    Hopsa, de kop is er af!

  • 30 April 2014 - 23:14

    Hetty Leeh:

    Ja die moeders toch, die zijn altijd zo ongerust en bang. Nee bang ben ik niet, je loopt niet in 10 sloten tegelijk, maar een meid alleen, nee ik denk niet dat ik dit gedaan zou hebben in mijn eentje toen ik jong was.
    Maar dit vind ik leuk, aldoor kijken waar je bent en je even knuffelen via dit dagboek. welterusten mam, kus

  • 01 Mei 2014 - 08:41

    Anouk:

    Wat leuk, goed gedaan....
    Veel plezier en succes!!!!X Anouk

  • 15 Juni 2014 - 20:29

    Lidi:

    Ha lief babetje, bijna is het zover!! Ben zo benieuwd naar je belevenissen straks!
    Zal aan je denken en je volgen!
    Heel veel plezier en reis-ze!!
    XXX
    Lidi

  • 21 Juni 2014 - 18:30

    Gerrie:

    He Buuf,

    Een te gekke keus, om te gaan!! Ik kijk met trots terug van 11 maanden Azie.
    Ga en ervaar, geniet, ik ben jaloers!!
    Volg je verslagen.

    Dikke knuf Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babette

Actief sinds 30 April 2014
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 5920

Voorgaande reizen:

30 April 2014 - 31 December 2014

Zin in reizen

Landen bezocht: